Studier
10 års studier af Generation Digital
De seneste 10 år har Søren Schultz Hansen forsket i digitale indfødte og den digitale transformation.
Det er sket igennem omfattende kvalitative studier hvor empirien hovedsageligt har bestået af digitale unge, men også senest casestudier med ledere, store organisationer og politiske partier og foreninger.
Som metode anvender Søren Schultz Hansen primært kvalitative interviews, fokusgrupper, observationer og dagbøger (foto og video), og han kobler som oftest empirien med sin indgående viden om kulturteori, organisationsteori, samfundsvidenskab og sociologi.
Søren Schultz Hansen
Søren Schultz Hansen (født 1968) er selvstændig erhvervsforsker og blandt landets førende eksperter i digitale indfødte og digital transformation.
Søren tilbragte de første 12 år af sin karriere som specialist og mellemleder i den digitale del af reklamebranchen. Ved siden af sit virke som forsker, forfatter og foredragsholder er han ekstern lektor på Copenhagen Business School på Department of Management, Society & Communication.
Søren Schultz Hansen er født i 1968 og har en kandidatgrad i litteratur og kommunikation fra Roskilde Universitet.